نوشیدن شیر قبل از خواب شب برگشت معده را افزایش می‌دهد

بیماری ریفلاکس یا به اختصار GERD ناشی از برگشت محتویات معده و دئودنوم به داخل مری است.

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه گفت: مصرف شکلات و کاکائو، نعناع و عرق نعناع، آب گوجه فرنگی، آب مرکبات، غذاهای پر ادویه و تند و نوشیدن شیر قبل از خواب شب ریفلاکس معده را افزایش می‌دهد.

سارا عابدینی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: بیماری ریفلاکس یا به اختصار GERD ناشی از برگشت محتویات معده و دئودنوم به داخل مری است.

وی گفت: علت بازگشت مکرر محتویات معده به مری در افراد مبتلا، اختلال در اسفنگتر تحتانی مری است که مربوط به تونیسیته پایین اسفنگتر تحتانی مری مبتلایان نسبت به افراد طبیعی است. یا مشکل شایعتر در این بیماران این است که اسفنگتر تحتانی مری در نبود بلع یا اتساع مری به وسیله مایعات ریفلاکس شده به طور گذرا شل می‌شود.

رژیم درمان کلینیک نواندیشان تغذیه اضافه کرد: در بیماران مبتلا به ریفلاکس معده حذف اسید از مری نسبت به افراد سالم با کفایت کمتری صورت می‌گیرد و اسید و پپسین معده نقش مهمی را در بیماریزایی ریفلاکس ایفا می‌کنند و در بیمارانی که اسید در محتویات ریفلاکس شده به مری آنها وجود ندارد، نمک‌های صفراوی و احتمالاً آنزیم‌های پانکراسی عامل بیماریزایی است.

عابدینی گفت: مصرف شکلات و کاکائو، نعناع و عرق نعناع، پونه و سوسنبر، چای، قهوه، نوشیدنی‌های کولا دار، آب گوجه فرنگی، آب مرکبات، غذاهای پر ادویه و تند، نوشیدن شیر قبل از خواب شب ریفلاکس معده را افزایش می‌دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد