فوائد و مضرات لبنیات

پنیر
پنیر را صبح نخورید و شب پنیر لیقوان کم نمک بخورید با نان و سبزی چند گردو و چند خرما
مفید برای: 1- کم خونی 2-ساییدگی استخوان 3- پوکی استخوان

 

مضرات شیر و ماست پاستوریزه
32 تا بیماری برای ماست نوشتم و 10ساعت درس دادم، گفتیم که وقتی بچه ماست بخوره (منظورم ماست پاستوریزه است) بچه پیش فعال می شه، گفتم که بچه پیش فعال یعنی چی، مثلاً کسی ماست می خورد 4 ساعت  می خوابد دیگه توان اینکه یک تحقیق 30 دقیقه ای کنه ندارد.

خوب حالا شیر، شیر معمولاً یک قندی داره به نام لاکتوز، در افراد بزرگ سال انزیم لاکتوز وجود ندارد در نتیجه  با خوردنش حالت تهوّع می گیرند یا دچار اسهال می شوند یا دچار یبوست می شوند؛ خوب جدیداً امدن شیر های کم لاکتوز تولید کردند درحالی که شیری این طوری باشه دیگه به درد نمی خوره، ما نمی گوییم شیر بد، ماست بد، اگر رفتید داخل یک ییلاقی که گوسفند فقط علف صحرا را خورده، بخورید نوش جانتون ولی ماستش را کمتر بخورید، یکم به ماستش نعنا، پونه، نمک ، موسیر بزنید و کم بخورید عیبی نداره ولی ماست های پاستوریزه می خورید و عصبی می شوید خوب ماست چه کار می کنه؟ یک چهارم ماست اسید لاکتیک است، اسید لاکتیک چه کار می کنه؟ ایجاد اسیدوز در بدن شما می کنه که دو قسمت بدن تان را فعال می کنه یکی ریه است که به نفس نفس می افتی که این هیدروژن را خارج کنه یکی هم کلیه تون فرسوده می شود تا این حالت اسیدی ماست را خارج کنه، خوب داخل مغز چه اشکالی ایجاد می شه؟ نورون های مغزی را فعالیتش را کم می کنه.

 

کلسیم موجود در شیر و ماست جذب نمی شود!
این مقدار کلسیمی که امروزه توصیه می شود استفاده شود منطقی نیست.  استفاده از سه لیوان شیر روزانه که برابر است با  1000  میلی گرم کلسیم در روز که  900  میلی گرم آن از طریق مدفوع و  100  میلی گرم آن از طریق ادرار دفع می شود. سوال: چقدر از این مقدار کلسیم مصرف شده جذب شده است ؟...

برای اطلاعات بیشتر مقاله متابولیسم کلسیم و فسفات را بخوانید.

 

مضرات ماست چکیده نشده
امروزه خوردن ماست در کنار غذا برای خیلی ها یک عادت شده است. ولی باید دانست که طبع ماست سرد و تر بوده و اسید لاکتیک زیاد تولید میکند. ماستی که چکیده نباشد در آب آن سردی زیاد است. مضرات مصرف زیاد ماست چکیده نشده:
1- پوکی استخوان و سائیدگی استخوان
2- شب ادراری بچه ها
3- یبوست
4- ناراحتی اعصاب و روان
5- صرع (برای کسانی که طبع سرد دارند)
6- عرق کردن زیاد
7- آلرژی
8- عرق کردن زیاد (کف دست – زیر بغل – کف پا)
9- ارترز
10- رماتیسم
11- سیستم ایمنی بدن را کم می کند خار استخوانی در پاشنه پا یا در استخوان دنبالچه ایجاد می کند و نمی تواند روی صندلی بنشیند.

سعی کنید بجای ماست سالاد استفاده کنید. اگر ماست میل داشتید از ماست چکیده + نمک + پونه کوهی یا نعناع + کاکوتی + پودر موسیر بمقدار کم استفاده کنید .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد